Näib, et kasutate käesoleva veebilehe sirvimiseks Internet Explorer 6. See veebilehitseja on nüüdseks vananenud.
Turvalisema ja usaldusväärsema sirvimise tagamiseks on teil soovitatav oma veebilehitseja ühele järgnevale versioonile uuendada:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

  • Eesti

    Riikide leheküljed

Linna- ja reisifotograafia

Reisimine on minu ellu kuulund peaaegu sünnist saadik. Veetsin oma esimese eluaasta välismaal, Aafrikas, Elevandiluurannikul ja sellest ajast saadik on välisriigid ja kultuurid minu jaoks põnevad tundunud. Isegi külastades vulkaane või tehes reise, mille eesmärk on maastikufotograafia, võtan alati mõned päevad, et süüvida kohalikku kultuuri ning õppida seda riiki ja rahvast tundma. Jaapan on hämmastav ja oma „Volcanic Seven Summits“ projekti raames hakkasin kõrgelt hindama Iraani ja Paapua Uus-Guinea kultuure.

As I have previously given you some advice on photographic storytelling and landscape photography here, this time I would like to share some of my travel photography tips with you.

Varustus

Reisifotograafia osas keskendub minu esimene näpunäide varustusele. Kõige hullem kaamera on see, mida sa ei taha kätte võtta. Mis kasu on parimast tehnoloogiast kui kaamera lihtsalt ei sobi sulle? Seepärast soovitan sul oma varustuse valimiseks piisavalt aega varuda.Võimaluse korral proovi paari erinevat alternatiivi. Tee otsus tuginedes oma sisetundele, tunnetusele, käsitsemisele ja heaolutundele – mitte üksnes tehnilisi andmeid vaadates.

Minu jaoks on oluline töötada väikese, üsna märkamatu kaameraga, eriti reisifotograafia puhul. Sellist kaamerat on lihtsam kaasas kanda, nii et saad selle alati kätte võtta ja sa ei näe välja nagu „jahil olev“ fotograaf.

Kuigi ma tavaliselt kasutan OM-D E-M1 Mark II kaamerat, on mul isiklikult olnud positiivsed kogemused ka OM-D E-M5 Mark II kaameraga.

Mine lähemale

Tegevus-, seiklus- ja ka reisifotograafia puhul tuleb meeles pidada, et tegevuse keskmes olemine on parem kui lihtsalt kohal olek. Tuntud sõjareporter Robert Capa ütles kord: „Kui su pildid ei ole piisavalt head, ei ole sa tõenäoliselt piisavalt lähedal.“ Seepärast ei ole ma väga suur (reisi-) suumobjektiivide fänn, kuna need julgustavad meid sageli oma mugavusstsooni jääma. On palju parem minna fotografeeritavale objektile nii lähedale kui võimalik. Paapua Uus-Guinea džunglites toimunud festivali ajal heitsin oma kaameraga põrandale, nii et olin lõpuks otse tantsivate jalgade keskel. Tänu liigutatavale ekraanile sain ikkagi stseeni mugavalt fotografeerida.

Portreed / inimesed

Inimesed, kohtumised ja võõrad kultuurid on need, mis reisi põnevaks muudavad. On ütlematagi selge, et pead inimesi, keda soovid pildistada, kohtlema austuse ja viisakusega. On eluliselt oluline – ja mitte üksnes andmekaitse eeskirjade tõttu – et saaksid pildi tegemiseks vastava nõusoleku, isegi kui see nõusolek saadakse läbi algelise viipekeele. Seetõttu, püüan alati eelnevalt välja uurida, mida kõnealuse riigi inimesed tavaliselt sellest arvavad, et neid pildistatakse. Samuti õpin ma selgeks mõned võtmesõnad kohalikus keeles. Samaaegselt tavaliste portreedega – nagu see pilt Huli parukamehest Paapuas – meeldib mulle väga jäädvustada inimesi nende tüüpilises ümbruses ja poosis.

Objektid / tüüpiline ja ebatüüpiline

Mulle meeldib otsida subjekte, mis näitavad stseene meile tuttavate valitsevate klišeede piires ja neist väljaspool, pilte, mis näitavad reisisihtkoha koguspektrit. Selle tegemiseks, loen ma eelnevalt läbi mõned reisijuhid ja küsin tavaliste klišeede kohta, et saaksin seejärel oma reisidel sihipäraselt sobivad subjektid välja otsida. Foto mobiiltelefoniga rääkivast Paapua Uus-Guinea pärismaalasest näitab ühe fotoga selle hämmastava kultuuri evolutsiooni traditsioonilisest modernsuseni.

Pilt näitab tuhat sõna 

Ma otsin alati subjekte, mis räägivad lugu ilma sõnadeta või ilma kirjelduseta. Aja jooksul ja rohke harjutamise tulemusel olen välja arendanud instinkti ja silma sellist tüüpi armastusväärsete piltide ning detailide avastamiseks ja pildistamiseks. Selle tegemiseks pead pildistama erinevaid subjekte.

Varajane linnuke ja öökull

See näpunäide põhjustab mulle sageli probleeme. Olen täielik öökull ja reisides pean alati sundima ennast ärkama justkui keset ööd, et seda esimest imekaunist hommikuvalgust jäädvustada. Lisaks valgusele, on varastel hommikutundidel ärkvel olemisel ka muid eeliseid. Mitmed paigad – nagu näiteks muidu ülerahvastatud Fushimi Inari Taisha pühamu Jaapanis, Kyotos – on tavaliselt varahommikul veel (peaaegu) hüljatud ja mitte nii ülerahvastatud. Minu jaoks on palju lihtsam pildistada sooja õhtuvalgusega või hilja öösel, nagu on näha Isfahanis Iraanis tehtud pildil, mis kujutab suure purskkaevu basseinil peegelduvat paleed; sellega käivad kaasas samad eelised.

Loomingulisus / fookus / udusus

Enne reisi on esmatähtis tutvuda oma kaamera ja fotograafia põhireeglitega ning seejärel neid tööriistu ideaalselt käsitseda. See loob baasi oma tõlgenduse loomiseks sageli pildistatud subjektidest või loomingulistest piltidest. Teravuse ja udususega mängimine võib olla huvitav stiliseerimisvahend.

Kokkuvõte

Õige varustuse, fotograafiliste tööriistade hea tundmise, intensiivse ettevalmistuse ja õige koguse austuse, loomingulisuse ning uudishimuga, saad ka edukalt jäädvustada unikaalseid ja põnevaid reisipilte.

Autor ja fotograaf: Adrian Rohnfelder

Pildigalerii

Kõik pildid on jäädvustatud järgneva varustusega